جوملا! 3.7 منتشر شد

در 05 ارديبهشت 1396.

جوملا ۳.۷ منتشز شد

جوملا ۳.۷ با بیش از ۷۰۰ تغییر و بهبود جدید منتشر شد، در این مطلب جزئیات این نسخه از جوملا و شیوه ارتقاع به جوملا ۳.۷ آموزش داده می شود.


پروژه جوملا! مفتخر است انتشار جوملا! ۳.۷، آخرین نسخه از جوملا سری ۳ را اعلام می نماید. این نسخه جدید بیش از ۷۰۰ بهبود برای سیستم مدیریت محتوای محبوب جوملا! رخ داده است، از جمله بسیاری امکانات که مدیریت سایت های جوملایی را آسانتر می کند و امکانات زیادی در اختیار مدیران سایت ‌ها قرار می دهد و همینطور آپدیت های امنیتی متعددی نیز به آن اضافه شده است.
یکی از مهمترین امکانات نسخه ۳.۷ جوملا! این است که به مدیران امکان اضافه نمودن فیلد سفارشی به مطالب، کاربران و تماس‌ها را می دهد. همینطور توسعه دهندگان وب اجازه استفاده از این ویژگی را در افزونه هایی که برنامه نویسی می کنند را می دهد. همراه با ۱۵ نوع فیلد متفاوت شما می توانید به راحتی محتوای پیچیده را ایجاد و نویسندگان شما نیز می توانند در بخش های استاندارد محتوای مد نظر خود را وارد نموده و در سایت منتشر نمایند.
برای کسانی که نیاز به ساخت سایت چند زبانه دارند، پروژه انجام ترجمه محتوای به طور قابل توجهی ساده تر شده است. کامپوننت جدید اضافه شده به شما اجازه می دهد به ساده ترین شیوه ممکن محتوای خود را ترجمه نمایید.
کسانی در هنگام ساخت مطالب به ساخت منوی جدید نیاز داشتند از این پس می توانند با ویژگی جدید اضافه شده زمان خود را بیشتر ذخیره کنند. اکنون شما می توانید مطلب، مجموعه و منوی مورد نظر خود را در یک مرحله در بخش مدیریت منوها ایجاد نمایید.
امکان دیگری که اضافه شده مربوط به منوهای بخش مدیریت سایت است. در سایت هایی که چندکاربر به بخش مدیریت آن دسترسی دارند در سیستم مدیریت منو های جدید به راحتی منوهای مدیریت قابل کنترل خواهد بود. اکنون شما می توانید منوهای مدیریت دقیقا همانطور که منوهای بخش کاربری را مدیریت می کنید مدیریت و ویرایش نمایید. همینطور می توانید برای کاربران مختلف برای مشاهده منوی های مدیریت دسترسی های متفاوت در نظر بگیرید.
نسخه جوملا! ۳.۷ امکانات و ویژگی های جدیدی نیز منحصرا برای توسعه دهندگان به همراه دارد. امکاتی نظیر بهبود سیستم بروزرسانی، سیستم ذخیره ساز، مدیریت بسته ها و افزونه ها و بسیاری ویژگی های دیگر.
جوملا! ۳.۷ نسخه هشتمین و آخرین نسخه از سری جوملا! ۳ است. توجه داشته باشید که ارتقاء از جوملا ۳.۶ به ۳.۷ تنها با یک کلیک انجام خواهد شد و یک مهاجرت پیچیده نخواهد بود. این برای تمام ارتقاء ها درون نسخه ۳ جوملا صدق می کند. البته توجه داشته باشید که همیشه قبل از بروزرسانی از سایت خود به صورت کامل بک آپ و نسخه پشتیبان تهیه نمایید.
از دیگر ویژگی های جوملا! ۳.۷ می توان به :
بهبود ویرایشگر TinyMCE
آسان شدن مدیریت افزون‌ها
بهبود تجربه کاربری از کار در بخش مدیریت
اشاره نمود.
نسخه جوملا ۳.۷ شامل بیش از ۸ آپدیت امنیتی البته با درجه اهمییت کم می باشد که توصیه می شود حتما کسانی که از بقیه نسخه های جوملا ۳ استفاده می کنند سریعا به این نسخه از جوملا سایتشان را بروزرسانی نمایند.

آیا سایت شما آمادگی برای ارتقاع به جوملا ۳ را دارد ؟

جوملا! ۳.۷ یک بروزرسانی  ساده بوده و با چند کلیک قابل انجام است. اگر سایت شما از نسخه ای قبل از جوملا ۳.۶.۵ استفاده می کند پیشنهاد می شود سریعا جوملای سایتتان را بروزرسانی نمایید. جوملا ۳.۶.۵ یک بروزرسانی امنیتی بسیار مهم بود و سایت هایی که بر روی نسخه های قدیمی تر هستند در معرض خطر خواهند بود.
باز هم توصیه می شود قبل از آپدیت حتما از سایت و اطلاعات خود بک آپ سالم، تست شده و کامل تهیه نمایید.

در این نسخه امکان استفاده از PHP 7 و PHP 7.1 بر روی سرور هاست وجود دارد.

برای قالب مدیریت اگر از قالب Hathor استفاده می کنید شما باید آن را به قالب مدیریت ISis زیرا قالب Hathor دیگر کاربرد نداشته و بروزرسانی نمی شود و امکان دارد در قالب Hathor نتوانید از همه امکانات جدید جوملا! ۳.۷ استفاده نمایید.
بعد از بروز رسانی حتما هیستوری و کش مرورگرتان را خالی نمایید.
حتما قبل از آپدیت آموزش زیر را مطالعه نمایید: شیوه ارتقاع

 

تنها اعضای سایت می توانند نظر ارسال کنند.

دیدگاه‌ها  

0 # احسان چهری 1396-06-09 17:46
700 بهبود! راسته؟
گزارش به مدیر
0 # پشتیبان جومی 1396-06-16 18:13
سلام
بله این اطلاعیه خود سایت جوملای جهانی است.
گزارش به مدیر