رفع پیام بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد

در این بخش می آموزیم پیام JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: در جوملا چیست و چگونه می توانید آن را برای همیشه برطرف کنیم.

خطا و یا پیام پیش روی شما معمولا بعد از نصب بسته نصب سریع قالب های جوملا و یا حذف یکی از کاربران جوملا به وجود می آید و به این شکل در بعضی صفحات نمایش داده می شود:

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 42

علت پیام این است که در صفحه و سایت شما ماژول و یا مطلبی وجود دارد که توسط کاربری ساخته شده که اکنون دیگر وجود ندارد و جوملا در بارگذاری اطلاعات این کاربر ناتوان است. ملاک شناسایی کاربر برای جوملا، فقط شناسه یا همان آیدی هر کاربر می باشد که در بخش مدیریت کاربران در ستون آخر نوشته شده است. در مورد خطای بالا کاربری که حذف شده دارای شناسه ۴۲ است.
اگر این خطا و پیام را در گوگل و دیگر سایت ها جستجو کرده باشید راه حل های متفاوتی به شما پیشنهاد می دهند که بهترین آنها این است که شما باید وارد مطالب و ماژول ساخته شده توسط کاربر حذف شده شوید و نام نویسنده آن را به نام یک کاربر موجود تغییر دهید.
مشکل این راه حل این است که اگر این کاربر حذف شده چندین مطلب و نوشته داشته باشد کار برای شما بسیار سخت خواهد شد که بخواهید تک تک مطالب را ویرایش کرده و نام نویسنده آنها را تغییر دهید.
حال به شما راه حل بسیار ساده تری را آموزش می دهم. در این راه حل ما یک کاربر جدید می سازیم و شناسه آن کاربر را به شناسه کاربری که در خطای ما وجود دارد تغییر می دهیم تا مشکل برای همیشه و بدون امکان بازگشت بر روی سایت ما برطرف شود.

روش حل خطای به وجود آمده:

۱- ابتد از بخش مدیریت جوملا / منوی کاربران / گزینه مدیریت بر روی زیر منوی ایجاد کاربر جدید کلیک کنید.


۲- سپس یک کاربر جدید با هر اطلاعاتی که مد نظرتان است بسازید و بر روی دکمه ذخیره و بستن کلیک کنید.


۳- در صفحه کاربران به یاد بسپارید شناسه یا آی دی این کاربر جدید چیست چون به زودی با این آی دی یا شناسه کار داریم. در نمونه ما آی دی کاربری که ساخته ایم ۹۱۳ است.


حال مرحله ساخت کاربر جدید انجام شد اما باید این کاربر را به جای کاربری که جوملا به آن نیاز دارد به جوملا بشناسانیم و راه حل آن این است که آی دی کاربر جدید را که ۹۱۳ است را به آی دی کاربر مورد نیاز جوملا یعنی ۴۲ تغییر دهیم. توجه داشته باشید این آی دی ها نمونه مثال ما هستند و ممکن است آی دی مورد نظر جوملا در پیام خطای شما و هم در هنگام ساخت کاربر جدید متفاوت باشد.
۴- در این مرحله لازم است که وارد phpmydamin هاست خود شوید. اگر از هاست های آنلاین استفاده می کنید در کنترل پنل هاست شما گزینه phpmyadmin وجود دارد و اگر از سرور های لوکال استفاده می کنید از این طریق می توانید وارد phpmyadmin خود شوید: http://localhost/phpmyadmin و سپس بر روی دیتا بیسی که سایت شما بر روی آن نصب شده است کلیک کنید.


۵- در سمت راست صفحه جداول دیتا بیس ها به شما نمایش داده می شود به پایین صفحه بروید و در اواخر صفحه جدولی با نام _users را پیدا نموده و بر روی آن کلیک کنید. توجه: نوشته قبل از خط زیر پیشوند نام دارد و در هر سایتی متفاوت است به عنوان نمونه در سایت ما این پیشوند fgmfz است و در سایت شما حتما چیز دیگریست. اما چیزی که شما باید به آن اهمیت بدهید کلمه بعد از خط زیر یا آندرلاین است و آن هم کلمه users است.


۶- پس از ورود به جدل مشخصات کاربران را خواهید دید و مشاهده می کنید کاربری که ساختیم با همان شناسه و یا آی دی ۹۱۳ نیز وجود دارد. بر روی گزینه edit در کنار نام کاربری که ساختیم کلیک می کنیم تا بتوانیم آن را ویرایش نموده و آی دی آن را تغییر دهیم.


۷-در این مرحله در ردیف اول عدد آی دی یا همان شناسه کاربر را از آن چیزی که هست به آن عددی که در خطای سایتتان مشاهده می کنید تغییر داده و سپس در پایین صفحه بر روی دکمه go کلیک کنید. در نمونه آزمایشی ما باید آیدی را از ۹۱۳ به ۴۲ تغییر بدهیم.




نکته: پس از انجام این مراحل باید پیام و خطای مورد نظر از بین برود. اگر مشکل همچنان باقی بود از طریق بخش مدیریت جوملا بررسی کنید که شناسه کاربر به درستی تغییر نموده است یا خیر.
اگر مشکلی و یا سوالی داشتید در بخش نظرات می توانید بنویسید.

پیروز باشید

حمیدرضا ذوالفقار